[Windows 2k3] verwijderde nic laten 'vergeten'

De plek voor vragen over applicaties die niet goed functioneren.

[Windows 2k3] verwijderde nic laten 'vergeten'

Berichtdoor R0berto[] » do nov 23, 2006 17:48

omdat ik mijn pci-kaarten iets moest herschikken heb ik mijn nic van positie veranderd. Nou herkent windows dat als een nieuwe nic, maar dat is het probleem niet.
Het probleem is dat ik nu een statisch ip wil invoeren dat de vorige ook al had. Nu krijg ik elke keer de melding dat het ip al geconfigureerd is op een NIC die momenteel niet in de pc zit, en of ik een andere wil kiezen.

en je raad het al: ik wil van die melding af :) maw: die nic moet ook nog softwarematig verwijderd worden...

hoe kan ik dat voor mekaar krijgen??
R0berto[]
TWnet Crew

Re: [Windows 2k3] verwijderde nic laten 'vergeten'

Berichtdoor ddaemen » vr nov 24, 2006 3:11

R0berto[] schreef:omdat ik mijn pci-kaarten iets moest herschikken heb ik mijn nic van positie veranderd. Nou herkent windows dat als een nieuwe nic, maar dat is het probleem niet.
Het probleem is dat ik nu een statisch ip wil invoeren dat de vorige ook al had. Nu krijg ik elke keer de melding dat het ip al geconfigureerd is op een NIC die momenteel niet in de pc zit, en of ik een andere wil kiezen.

en je raad het al: ik wil van die melding af :) maw: die nic moet ook nog softwarematig verwijderd worden...

hoe kan ik dat voor mekaar krijgen??

hmm... heb ik ook eens gehad, ik had een tooltje daarvoor gebruikt zoek eens op google naar winsockfix of fixwinsock ik weet het niet meer precies, maar iets in die trand
Biertje?
ddaemen

Keer terug naar Software