Ik zit hier op m'n werk weer eens met een win 2k3 probleem. Vroeger kon mijn baas vanaf thuis via de Exchange webmail zijn werkmail controleren. Een tijdje geleden kwam er gezeur over certificaten dat die niet helemaal goed waren. Mijn baas klikte dat altijd gewoon weg, en toen kwam hij er weer in. Tegenwoordig komt mijn baas helemaal niet meer in zijn webmail. Dat vind hij niet zo prettig natuurlijk.
Ik ben via een pc buiten het netwerk hier naar de interne server gegaan en geprobeerd om de webmail te openen. Ik kreeg toen de melding terug dat het IP-adres geblokkeerd was. Ik ben toen in de IIS manager gaan kijken en heb ik het IP toegevoegd waar vanaf ik de inlogpoging deed. Toen kwam ik netjes wel op de standaard IIS pagina die altijd in win2k3 zit. Maar als ik de subdirectory Exchange opvroeg, toen kreeg ik helemaal geen reactie meer. Internet Explorer (er staat alleen IE op die bak, geen FF) dacht zelfs dat er geen internet verbinding meer was (wat echt niet het geval is).
Ik ben ook naar de certificaten gaan kijken, en die zijn recentelijk nog vernieuwd (14 februari om precies te zijn) en zijn weer geldig tot 14 februari 2012. Daar zit het probleem dus niet.
Maar waar het probleem dan wel zit, weet ik ook niet
. Iemand een idee daarvoor?