Hier is de deal. Ik heb 1 oude p4-kast en 1 laptop. Daarnaast een knappe toetsenbord en muis en ultra oude 19inch breedbeeld scherm (syncmaster 920nw uiteraard).
Dit stond allemaal netjes aangesloten met een 2-poorts KVM switch. Met 1 druk op de knop schakel je tussen de twee systemen, je beheert dus 2 pc's met 1 set toetsenbord / muis / scherm.
Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe bak gekocht. Helemaal volgens de nieuwe mode, quad-core, 4GB RAM en (helaas) onboard Intell video kaart. Ik ben nog bezig om deze wat knapper te maken, dus zal binnenkort nog wel wat topics openen.
Overigens heb ik 'm dual-boot gemaakt met Vista en XP en Ubuntu in een Virtual Box.Anyway, mijn vraag voor nu is eigenlijk het volgende: is er een manier om drie pc's te beheren met 1 set toetsenbord/muis/scherm en een 2-poorts KVM switch? Natuurlijk kan ik ook een 4-poorts KVM-switch kopen, maar moet toch een software-matige manier zijn hiervoor? Zo zat ik bijvoorbeeld al te kijken naar Remote Desktop en RealVNC, maar daarbij moet een server-client model hebben waarbij 1 van de pc's als server fungeert. Wat doe je dan als pc 2 aan staat en je wilt pc 3 gaan besturen?
Verder hebben alledrie de pc's twee netwerkkaarten: 1 draadloze voor internet en 1 ongebruikte bedrade. Misschien dat hiermee iets te regelen is.
Wat zijn jullie gedachten over deze zaak?