3 PC's beheren met 1 toetsenbord, muis en scherm

De plek voor vragen over applicaties die niet goed functioneren.

3 PC's beheren met 1 toetsenbord, muis en scherm

Berichtdoor Pascal » zo mei 03, 2009 16:25

Zo, om maar weer eens nieuw leven te blazen in dit bijna uitgestorven forum dacht ik: Ik maak weer eens een topic.

Hier is de deal. Ik heb 1 oude p4-kast en 1 laptop. Daarnaast een knappe toetsenbord en muis en ultra oude 19inch breedbeeld scherm (syncmaster 920nw uiteraard).

Dit stond allemaal netjes aangesloten met een 2-poorts KVM switch. Met 1 druk op de knop schakel je tussen de twee systemen, je beheert dus 2 pc's met 1 set toetsenbord / muis / scherm.

Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe bak gekocht. Helemaal volgens de nieuwe mode, quad-core, 4GB RAM en (helaas) onboard Intell video kaart. Ik ben nog bezig om deze wat knapper te maken, dus zal binnenkort nog wel wat topics openen. :P Overigens heb ik 'm dual-boot gemaakt met Vista en XP en Ubuntu in een Virtual Box.

Anyway, mijn vraag voor nu is eigenlijk het volgende: is er een manier om drie pc's te beheren met 1 set toetsenbord/muis/scherm en een 2-poorts KVM switch? Natuurlijk kan ik ook een 4-poorts KVM-switch kopen, maar moet toch een software-matige manier zijn hiervoor? Zo zat ik bijvoorbeeld al te kijken naar Remote Desktop en RealVNC, maar daarbij moet een server-client model hebben waarbij 1 van de pc's als server fungeert. Wat doe je dan als pc 2 aan staat en je wilt pc 3 gaan besturen?

Verder hebben alledrie de pc's twee netwerkkaarten: 1 draadloze voor internet en 1 ongebruikte bedrade. Misschien dat hiermee iets te regelen is.

Wat zijn jullie gedachten over deze zaak?
Pascal

Re: 3 PC's beheren met 1 toetsenbord, muis en scherm

Berichtdoor R0berto[] » do mei 07, 2009 10:38

ik denk dat idd remote desktop o.i.d. het beste is..

je kiest gewoon 2 pc's die meestal aan staan, die hang je aan de kvm-switch... en als je dan de 3e pc nodig hebt, is er RDP...

dat is de makkelijkste oplossing..

RDP is nl ook gewoon 1 server met tig clients.. Gewoon een nieuwe sessie starten en klaar...
R0berto[]
TWnet Crew

Berichtdoor Pascal » do mei 14, 2009 19:41

Klopt. Maar je kunt met Remote Desktop een PC toch pas 'overnemen' zodra die is is aangemeld (en in windows zit)? Of ook al daarvoor?
Pascal

Berichtdoor R0berto[] » do mei 14, 2009 23:25

dat zou ik zo 1-2-3 niet weten..

de pc die ik altijd overneem is een w2k3 server, en daarbij kan het wel (maar die kan meerdere gebruikers tegelijk aan... )

dus probeer het eens zou ik zeggen :)
R0berto[]
TWnet Crew

Berichtdoor TrafeX » di mei 26, 2009 18:46

Synergy zoek je?
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor R0berto[] » do mei 28, 2009 16:09

nee, dat zoekt hij niet :P

aangezien hij niet 3 monitoren heeft, is synergy niet de oplossing. En ook het feit dat hij geen vaste server heeft. En da's bij synergy wel nodig :)

nice try Traffie :P

[edit]
na een jaar kom ik erachter dattie toch beter in Software past ;)
[/edit]
R0berto[]
TWnet Crew

Keer terug naar Software