Directory openen dmv opendir werkt niet

Problemen met PHP, ASP, CGI, MySQL? Post ze hier!

Directory openen dmv opendir werkt niet

Berichtdoor ddaemen » zo nov 12, 2006 2:42

Hallo mensen,

ik gebruik in Apache een alias:

Code: Selecteer alles
Alias /leuk "C:/Documents and Settings/Danny/Mijn documenten/Danny/Leuk/"

wat betekent dat als je http://www.dannydaemen.nl/leuk intikt, de inhoud van die dir krijgt, alleen: ik wil die vieze "directorylisting" van Apache gaan vervangen door een eigen zelfgemaakte "directorylisting". en kwam met de volgende simpele code:

Code: Selecteer alles
<?
error_reporting(E_ALL);
echo "<h1 style='text-align:center'>Directory Overzicht:</h1>";
$path = "leuk";
$dh = opendir($path);
while (($file = readdir($dh)) !== false) {
   echo "<a href='$path/$file'>$file</a><br />";
}
closedir($dh);
?>

het resultaat: http://www.dannydaemen.nl/home.php?page=leuk.php&user=&pass=

Waarschijnlijk herkent PHP de alias niet en ziet dus in de ROOT gewoon geen dir genaamd 'leuk', waardoor hij deze foutmelding genereert, maar is dit dan wel anders op te lossen?
Biertje?
ddaemen

Berichtdoor AtleX » zo nov 12, 2006 11:37

Een Apache alias heeft niets te maken met je filesystem, PHP kan die dus nooit zien. Je moet echt een bestaande pointer naar een file of directory gebruiken, dus hetzij het fysieke path of een (sym)link.
AtleX

Berichtdoor TrafeX » zo nov 12, 2006 11:38

Wil je die foutmeldingen even hier neer zetten. Op dit moment is je website weer niet te bereiken.
En let daar een beetje op de volgende keer, ook met afbeeldingen enzo, host die gewoon ff op een goede host ;)
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor ddaemen » zo nov 12, 2006 13:10

Sorry, maar kreeg laatst ruzie met mijn vriendin omdat de PC 's nachts aan staat, hij maakte namelijk teveel kabaal, nu mag hij alleen aan staan op tijden dat normale mensen wakker zijn :P

Maar hij staat inmiddels weer aan, maar ik zal de melding even posten voor als vanavond de PC weer uit gaat :P

Warning: opendir(leuk) [function.opendir]: failed to open dir: Invalid argument in C:\Documents and Settings\Danny\Mijn documenten\Danny\website\leuk.php on line 5

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in C:\Documents and Settings\Danny\Mijn documenten\Danny\website\leuk.php on line 6

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in C:\Documents and Settings\Danny\Mijn documenten\Danny\website\leuk.php on line 9
Biertje?
ddaemen

Keer terug naar Server Side Scripting