[WM6] PocketScreen

Hier kan je al jouw zelfgemaakte scripts delen met andere.

[WM6] PocketScreen

Berichtdoor Rhapsody » za maart 31, 2007 16:21

PocketScreen
Windows Mobile 5, Windows Mobile 6
.NET Compact Framework 2.0

Omschrijving
De laatste tijd ben ik regelmatig aan het knutselen op mijn PDA. Na een tijdje wilde ik eens wat screenshots maken van applicaties e.d. maar toen kwam ik erachter dat er eigenlijk weinig tot geen fatsoenlijke applicaties daarvoor bestonden die ook nog eens gratis waren.

Na wat uitzoekwerk heb ik zelf een programmaatje hiervoor gebruikt.
Hiermee is het mogelijk om snel en eenvoudig een screenshot te maken en deze automatisch op te slaan op de aangegeven locatie in het aangegeven formaat.

Screenshot
Afbeelding

Downloaden
http://www.freewareppc.com/graphics/pocketscreen.shtml

Installatie
Het installeren van de applicatie gaat eenvoudig. Het enige wat je hoeft te doen is de *.cab file te kopieren naarje PDA en deze vervolgens uit te voeren.
Volg daarna de stappen van de installatie-wizard en voila.

Requirements
Om dit programma te kunnen gebruiken dient je PDA uitgerust te zijn met het .NET Compact Framework 2.0. Deze kun je hier downloaden.

Ik gebruik het nu regelmatig en ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Laatst bijgewerkt door Rhapsody op di nov 27, 2007 18:09, in totaal 3 keer bewerkt
In Metal We Trust
Rhapsody
Koning: gebanned @ TF

Berichtdoor TrafeX » za maart 31, 2007 19:25

Ziet er erg netjes uit. Ik heb zelf helaas (nog) geen PDA om het eens te testen. Maar ik was wel benieuwd wat die timer precies doet? ;)
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor Rhapsody » za maart 31, 2007 19:41

TrafeX schreef:Ziet er erg netjes uit. Ik heb zelf helaas (nog) geen PDA om het eens te testen. Maar ik was wel benieuwd wat die timer precies doet? ;)
Nou via die timer kun je instellen over heoveel seconden er een screenshot genomen moet worden.
Dit omdat je dan de tijd hebt om het scherm waarvan je een screenshot wilt maken klaar kunt zetten. (app opstarten bijvoorbeeld)

Zodra je op menu -> capture tikt, minimaliseert de applicatie en maakt het na het aantal ingestelde seconden een screenshot.
In Metal We Trust
Rhapsody

Berichtdoor Cybertinus » ma apr 02, 2007 7:45

ik heb wel een PDA (een HP iPAQ HX2410, vet ding :) ). Zal eens testen :)
"Been There, Done That, GOING BACK!" - Disneyland Parijs.
Cybertinus

Berichtdoor Cybertinus » ma apr 02, 2007 7:51

ok. Eerste testresultaten: Ik heb dat ding nog niet zo lang, dus ik wist niet precies hoe ik het moest installeren. Maar dat bleek, na wat experimenteren, heel eenvoudig te zijn. Gewoon naar je PDA kopieren, en dan de .cab runnen. Dan zie je een fractie van een seconde een schermpje, en staat het erop :). Toen ik het starte kreeg ik de melding dat m'n .NET framework te oud was. Ik heb nu geen tijd om uit te gaan zoeken hoe ik dat kan updaten (waarschijnlijk gewoon downen van microsoft.com, en dan installen, maar goed, dat komt vanmiddag wel).

Maar de screenshot ziet er leuk uit :p
Cybertinus

Berichtdoor Rhapsody » ma apr 02, 2007 8:44

Ja installatie is hartstikke eenvoudig, daarom ben ik dat vergeten te melden denk ik. Zal het ff toevoegen een de SP.

Je hebt inderdaad .NETCF 2.0 nodig om het te kunnen draaien. Ook dat zal ik even toevoegen.
In Metal We Trust
Rhapsody

Berichtdoor Cybertinus » vr apr 06, 2007 15:18

Vandaag met Rhapsody al uitgebreid over gesproken op MSN, maar ik meld het hier toch nog even:
Het programma werkt een beetje half op mijn HP iPAQ HX2410. Ik kan alleen screenshots maken in BMP formaat, de andere 3 formaten laten het programma chrashen.
En volgensmij speelde het geluidje niet als ik dat vinkje aanzette, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Wat ik verder wel een beetje verwarend vind is dat je in het hoofdscherm een formaat moet kiezen, en als je de locatie kiest waar je het bestand opslaat, dan moet je nog een keer het bestandsformaat kiezen. Waarom moet dat 2x?
Cybertinus

Berichtdoor Rhapsody » di apr 10, 2007 12:50

Cybertinus schreef:Vandaag met Rhapsody al uitgebreid over gesproken op MSN, maar ik meld het hier toch nog even:
Het programma werkt een beetje half op mijn HP iPAQ HX2410. Ik kan alleen screenshots maken in BMP formaat, de andere 3 formaten laten het programma chrashen.
En volgensmij speelde het geluidje niet als ik dat vinkje aanzette, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Wat ik verder wel een beetje verwarend vind is dat je in het hoofdscherm een formaat moet kiezen, en als je de locatie kiest waar je het bestand opslaat, dan moet je nog een keer het bestandsformaat kiezen. Waarom moet dat 2x?
Ja dat tweede scherm is het save-as dialog.
Ik ga daar aan werken.

Wat betreft de gevonden fouten, ja het blijft vreemd. Hier op mijn Qtek 9100, met Windows Mobile 6 (ook op Windows Mobile 5 getest trouwens) werkt het zonder problemen en werken alle opties..... zoals ik al zei tegen CT ga ik ook hier mee aan de slag.

Late reactie van mij trouwens, ik was een weekendje offline :p
In Metal We Trust
Rhapsody

Re: [WM6] PocketScreen

Berichtdoor Rhapsody » di nov 27, 2007 18:10

Ondetussen is PocketScreen geupdate naar versie 1.3.

Changelog en info kun je vinden op http://www.freewareppc.com/graphics/pocketscreen.shtml .
In Metal We Trust
Rhapsody

Keer terug naar Scripts