[C#] Paste ondervangen

VB.NET, C#, JAVA, alle programmingtalen kunnen hier besproken worden.

[C#] Paste ondervangen

Berichtdoor R0berto[] » di jan 30, 2007 11:21

ik ben bezig met een app dat clipboards deelt via een netwerk, maar nou kom ik tot 2 problemen:

probleem 1:
Files kopieeren
Bij het kopieeren van files worden de files niet alvast in het geheugen gezet, maar wordt er een string-array in het geheugen gezet met de filenames van de te-kopieeren bestanden.
Nou zou ik als ik het clipboard wil delen die bestanden wel meteen over het netwerk kunnen pompen. in de temp-directory plaatsen en wachten tot er gepaste wordt, maar dat is niet de bedoeling, want niet ieder clipboarditem is bedoeld voor netwerk-transfer.
Dus wat ik wil is de windows-paste-actie ondervangen en dan niet alleen binnen mijn eigen app. Als het dan string-content is of image-content kan de standaardactie worden uitgevoerd, maar als het file-content is, dan wil ik een filestream openen en dat bestand maken.
Is zoiets mogelijk??
Als het niet mogelijk is, dan laat ik de file-copy er nl uit, tenzij iemand mij een andere oplossing kan leveren die aan de eisen voldoet....

Probleem 2:
probleem 2 heeft ook met files kopieeren te maken.
ik verzend na een clipboard-wijziging de volgende data:
een byte-array van de string type+":" (type is "image", "text" of "file")
en een byte-array van de data
die 2 worden als 1 byte-array verstuurd, vervolgens wordt die array omgezet naar een string, gesplit op ":", zodat ik het type overhou en een string van de data. Dat is in geval van textuele-copy geen probleem, maar hoe zit dat bij image en string-arrays?? ik neem aan dat als ik ie string weer terugzet naar bytes ik wel weer dezelfde byte-array terugkrijg??
In dat geval is de image geen probleem, dan doe ik dat met een memory-stream en new Bitmap(memorystream)
Maar hoe kan ik die string-array weer uit die byte-array halen??
Ik twijfel naar aanleiding van dit 2e probleem erg over hoe ik het aanpak, maar ik heb nog geen andere manier kunnen verzinnen (ik ben geen ras-programmeur, dus die denkwijze zit er nog niet helemaal in :P)

Wie o wie kan mij met deze 2 problemen uit de brand helpen?
Ik heb nl het idee dat ik, als deze 2 problemen verholpen zijn, wel vrij snel klaar ben met de app, zodat ik die openbaar kan maken :)
R0berto[]
TWnet Crew

Keer terug naar Programming