Toekomst TWNet

Ideeën, opmerkingen of suggesties over TWNet? Je kan het hier allemaal kwijt aan ons!

Toekomst TWNet

Berichtdoor TrafeX » do maart 22, 2007 20:04

Dag allen ;)

Zoals jullie gemerkt hebben is het hier heel erg stil de laatste tijd.
De enige nieuwe bezoekers zijn de fijne spambotjes. Ik wil hier verandering in aanbrengen, en dat kan op twee manieren:

1. We gaan een nieuwe start maken.
phpBB 3 RC1 zit eraan te komen. Deze versie zal voorlopig de spambotjes weer tegenhouden. Ook heb ik al wat leuke mods gezien zoals een Knowledge Base. Deze gaat phpBB 2 vervangen, en we maken er een nieuwe template voor. We gaan opnieuw zoveel mogelijk reclame maken, en dan is het weer duimen voor nieuwe leden.
Hiervoor heb ik jullie hulp hard nodig!

2. We laten TWNet doodgaan.
Helaas is dit de tweede en laatste optie. Het domein verloopt in oktober en dan zal ik deze niet meer verlengen. Als we niks aan TWNet doen dan wordt het nooit meer wat, dus kunnen we er net zo goed mee stoppen.

Ik wil van jullie een paar dingen weten:
1. Wat vind jij de beste optie?
2. Kies je voor optie 1; ben je bereid mee te helpen met de nieuwe start?
3. Kies je voor optie 2; ken je een leuk alternatief forum?
4. Welk forum zit je tegenwoordig (schijnbaar niet hier dus ;))

Ik vind het jammer dat de "TF groep" op deze manier uit elkaar valt. Dus als we stoppen met TWNet lijkt het me leuk om te weten waar iedereen uithangt ;)

Tot zover deze "trieste" mededeling, als hierop te weinig reactie's komen dan wordt het automatisch optie 2.
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor R0berto[] » do maart 22, 2007 21:20

ik wil best de helft van het domein overnemen :P

hebben we iig een hangplek :P
R0berto[]
TWnet Crew

Berichtdoor deWit » do maart 22, 2007 21:26

Ik wil ook wel een financiële donatie doen. Ik vind het zelf enorm zonde om het forum dood te laten gaan.

Als ik naar mijzelf kijk, kom ik hier toch wel 1 keer per dag (al is het om de spambotjes te verwijderen...) Verders hang ik veel rond op GoT, maar dat is uiteraard niet te vergelijken met het forum hier.

Ik wil mijzelf zeker weten inzetten om van TWNet iets moois te maken!
Strik je veter, en breek de tent af!
deWit
TWnet Crew

Berichtdoor TrafeX » do maart 22, 2007 22:10

Ow de kosten is het probleem ook niet ;)
Maar je ziet nu al dat de eerste 2 reactie's van de TWNet crew zijn. De gebruikers zijn er niet meer, of niet echt actief.
Ik vind het zonde om er dan nog moeite in te steken.

Ik wil graag een nieuwe start maken, maar dan moeten er genoeg mensen mee willen doen.

De stats is ook een dalende lijn:

Afbeelding
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor Piles » do maart 22, 2007 23:46

Ik kom hier wel meerdere keren per week (vooral uit verveling), maar dan zijn er weinig nieuwe berichten :P
Beetje een cirkeltje: geen mensen online -> geen nieuwe topics -> minder mensen online ;)
Ik vind het zonde om er dan nog moeite in te steken.

Ik heb nu een beetje hetzelfde probleem met een site die ik met een vriend opgezet heb. Het is gewoon ontzettend moeilijk om een succesvolle site te "maken" (want dat doe je niet in een maand), zeker in dit onderwerp. Om iets een succes te maken zul je er toch echt moeite in moeten steken, het komt niet aanwaaien ;)

Als er hier weinig mensen komen, en ik heb een probleem, dan ga ik liever naar een ander forum omdat ik daar veel sneller geholpen zal worden. Daarom is het denk ik belangrijk om de site wel "inhoud" te geven, dus niet alleen forum :)

Ik zou me ook best in willen zetten voor deze site, maar ik denk niet dat ik daar de kennis voor heb. Maar als gebruiker zal ik hier zeker regelmatig langskomen ;)

Waar ik verder rondhang: Webmastercity.nl voor webdesign/scripting en FOK! voor software :)
Piles

Berichtdoor Cybertinus » vr maart 23, 2007 9:18

Ik zou het ook zonde vinden om de oude TF groep uit elkaar te zien gaan. Ik moet toegeven dat ik hier de laatste tijd niet echt vaak meer geweest ben, maar dat komt onder andere omdat ik het afgelopen 2 weken verschrikkelijk druk heb (d'r zitten gewoon dagen in tegenwoordig dat m'n computer niet aan is gegaan :|. Dat komt niet vaak voor ;)).
Maar er echt veel reclame ed voor maken? Ik wil wel, maar dat kan ik gewoon niet :p. Een maat van me vraagt ook constant of ik reclame wil maken voor z'n bedrijf, maar daar komt het ook niet echt van.
Ik wil wel actief lid blijven hoor :). Zo help ik ook een beetje mee :).
Verder ben ik ook trouw IRC-er :), daar ben ik eigenlijk wel altijd als m'n computer aan staat :)

En de fora waar ik de laatste tijd veel rondhang? http://forum.nedlinux.nl en http://www.gentoo-forum.nl. Ik ben dus wat meer richting Linux aan het gaan.
"Been There, Done That, GOING BACK!" - Disneyland Parijs.
Cybertinus

Berichtdoor Jeffrey » vr maart 23, 2007 13:14

Het is inderdaad doodzonde om het forum te laten doodgaan.
Maar zoals eerder aangegeven.
geen mensen online -> geen nieuwe topics -> minder mensen online

Er zou misschien wel wat meer gepromoot kunnen worden. Alleen hoe?
Dat weet ik helaas niet echt.
De misdaad is al georganiseerd ... Nu de politie nog ..
Jeffrey

Berichtdoor R0berto[] » vr maart 23, 2007 15:17

wat misschien een idee is een project te starten.

Aangezien we met een kleinere groep zijn is het makkelijker om duidelijke afspraken te maken, en dus is de kans op een succesvolle afloop veel groter.

Nu alleen nog een goed plan bedenken :P
R0berto[]
TWnet Crew

Berichtdoor AtleX » vr maart 23, 2007 15:25

Ik kijk hier nog meerdere malen per dag, maar als er geen nieuwe topics zijn kan ik niet posten. Beetje vicieuze cirkel dus. :) Een project zoals Roberto[] aandraagt zou wel kunnen helpen, maar atm ben ik 50 tot 60 uur per week met school en eigen projecten bezig. Als ik me voor zoiets aanmeld wil ik er ook wel tijd voor kunnen maken, en dat gaat nu simpelweg niet.
AtleX

Berichtdoor Rhapsody » vr maart 23, 2007 17:21

jo,

ik tjek ook wel dagelijks TWNet, maar idd, ook bij mij is dat cirkeltje van toepassing.

Een project gaat denk ik niet werken. Dat is destijds al meerdere malen gebleken. Zelf heb ik de tijd er ook niet voor.

Promotie is een goed punt. Hoe is een wat lastigere vraag.
In Metal We Trust
Rhapsody
Koning: gebanned @ TF
Koning: gebanned @ TF

Berichtdoor Piles » vr maart 23, 2007 17:23

Ik denk dat het belangrijk is om je ergens in te onderscheiden. Ik bedoel: er zijn tientallen Webdeveloper-forums ;)
Of je moet het zo goed kunnen promoten dat je iedereen bij de concurrent wegkaapt :P
Piles

Berichtdoor TrafeX » vr maart 23, 2007 22:47

Piles schreef:Ik denk dat het belangrijk is om je ergens in te onderscheiden. Ik bedoel: er zijn tientallen Webdeveloper-forums ;)
Of je moet het zo goed kunnen promoten dat je iedereen bij de concurrent wegkaapt :P

En hoe we dat moeten gaan doen mag je hier gaan vertellen: Ideeen voor TWNet ;)

Toch nog meer positieve reacties dan ik had gedacht, daar ben ik blij om!
Als we nou wat mooie ideeen kunnen bedenken, kunnen we nog een kansje wagen ;)
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor Jeffrey » za maart 24, 2007 16:07

R0berto[] schreef:wat misschien een idee is een project te starten.

Aangezien we met een kleinere groep zijn is het makkelijker om duidelijke afspraken te maken, en dus is de kans op een succesvolle afloop veel groter.

Nu alleen nog een goed plan bedenken :P

Wat voor project had je in gedachten?
Misschien ook handig om in je achterhoofd te houden dat niet iedereen een wizzkid is ;)
De misdaad is al georganiseerd ... Nu de politie nog ..
Jeffrey

Berichtdoor wesleyA » zo maart 25, 2007 14:46

ik kijk hier minimaal 1 a 2 keer per dag, om maar te kijken of er nieuwe reacties zijn geplaatst.

Ik ben voor optie 1, al is het alleen maar om een plek te hebben waar ik met mijn vragen naar toe kan en waar ik normale reacties krijg op mijn vragen niet van ga eerst daarnaar toe, lees eerst de theorie n00b etc.

Grtz,

Wesley
wesleyA

Berichtdoor R0berto[] » zo maart 25, 2007 15:35

Jeffrey schreef:Wat voor project had je in gedachten?
Misschien ook handig om in je achterhoofd te houden dat niet iedereen een wizzkid is ;)

het hoeft ook geen groot project te zijn.

je kan beginnen met iets simpels als een spelletje boter-kaas-en-eieren in javascript ofzo. Dan heb je mensen die zorgen voor de PHP die de score opslaat, mensen die de javascript verzorgen die het spelletje maakt en mensen die plaatjes zoeken/maken om het spel mee op te bouwen.

Voor de mindere wizzkids is dat een goed leermoment, en veel tijd ben je er niet aan kwijt.
Later kun je aan grotere projecten denken, als het niveau hoger is en men meer tijd heeft.

===

we kunnen ook de donaties in reclame steken. Ik weet niet precies de prijzen van google-ads of wat dan ook, maar het zou altijd kunnen...
R0berto[]
TWnet Crew

Volgende

Keer terug naar Opmerkingen/Suggesties