Portal

Ideeën, opmerkingen of suggesties over TWNet? Je kan het hier allemaal kwijt aan ons!

Portal

Berichtdoor ddaemen » vr nov 03, 2006 21:02

Ik heb eens een hele lange tijd terug op TF een coole portal gezien voordat je eigenlijk op het forum terecht kwam, ik weet niet meer precies wat erop stond maar zag er best goed uit, ideetje voor deze site?
Biertje?
ddaemen

Berichtdoor TrafeX » vr nov 03, 2006 21:03

En wat is het nut ervan?
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor ddaemen » vr nov 03, 2006 21:04

goeie vraag :D maar weet je wel nog hoe dat toen uitzag? ik vindt het een leuk soort ja, 'verwelkoming' ongeveer ofzo, ik weet niet eigenlijk, maar op TF zag dat best goed uit toen
Biertje?
ddaemen

Berichtdoor TrafeX » vr nov 03, 2006 21:08

ddaemen schreef:goeie vraag :D maar weet je wel nog hoe dat toen uitzag? ik vindt het een leuk soort ja, 'verwelkoming' ongeveer ofzo, ik weet niet eigenlijk, maar op TF zag dat best goed uit toen

Ja ik kan me dat nog wel herinneren. Is leuk voor 1 of 2 keer, maar al bezoek je dit forum meerdere keren per dag dan wordt je die extra klik actie gauw zat vind ik. Als andere een andere mening hebben hoor ik dat graag natuurlijk ;)
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor Eiersneijer » vr nov 03, 2006 21:30

Ik vind die portals meestal ontzettend storend en nutteloos :P
Eiersneijer

Berichtdoor Pascal » za nov 04, 2006 0:17

Het zou denk ik wel handig zijn als je bij binnekomst een portal krijgt met daarop de titels van de topics met nieuwe berichten, die nu zegmaar zo'n kleur krijgen.
Voordeel is minder klikken. bewijs:
nu:
twnet.nl --> ik zie dat er een bericht is bij Opmerkingen --> klik --> ik zie dat er een nieuw bericht is in topic Handige Mods --> klik--> topic opent.
nieuwe situatie:
twnet.nl --> ik zie op de portal dat er in Opmerkingen in het topic Handige mods een nieuw bericht is --> klik --> topic opent

Mijn idee is dan ook een portal met een overzicht van de topics met nieuwe berichten, gesorteerd op subforum.
Het is nu namelijk ook zo dat ik bij binnenkomst wel zie dat er een nieuwe reactie is op een topic in Opmerkingen, maar misschien vindt ik dat topic wel helemaal niet interessant.

Daarnaast kun je aan een portal meerdere onderdelen koppelen, zoals een losse KB. Op de portal zie je dan naast de links naar de topics ook een blokje met 'laatste KB toevoegingen' o.i.d.

[edit] oh, lol. zal de drank zijn geweest. Nouja, in ieder geval wat om over na te denken. :q
Pascal

Berichtdoor Cybertinus » za nov 04, 2006 10:47

TrafeX schreef:Is leuk voor 1 of 2 keer, maar al bezoek je dit forum meerdere keren per dag dan wordt je die extra klik actie gauw zat vind ik.

Dan zet je toch een directe link naar het forum in je bookmarks? :). Dan zie je die portal niet eens meer. Dan is het nut van die portal ook wel weer weg natuurlijk :p
Ik denk ook dat je die Portal ook alleen maar moet doen op het moment dat je iets toe te voegen hebt wat absoluut niet in het forum te verwerken is. Volgensmij is er op dit moment nog niet z'on idee. Een Knowledge Base kan ook bereikbaar gemaakt worden door bovenin een linkje toe te voegen (dus aan de regel waar ook de links naar "Reglement", "search", "memberlist", enz. staan).
Dus een portal zou ik alleen doen als je op die manier echt een functionaliteit toevoegd. Niet om een leuk overzichtje van de activiteit op het forum te zien.
"Been There, Done That, GOING BACK!" - Disneyland Parijs.
Cybertinus

Keer terug naar Opmerkingen/Suggesties