[Beta testers] SOTMan Simple Online Task Manager

Hier kan je over van alles praten wat niet thuispast in onderstaande topics!

[Beta testers] SOTMan Simple Online Task Manager

Berichtdoor TrafeX » za feb 10, 2007 22:44

Ik voor mezelf een projectje begonnen genaamd SOTMan.
De bedoeling van deze applicatie is dat er op een snelle manier overzichtelijke todo lijstjes gemaakt kunnen worden. Maar het moet ook de functionaliteit bieden om uitgebreide taken toe te voegen.
In eerste instantie wilde ik dit alleen voor mijzelf maken. Maar toen ik andere over dit idee vertelde kreeg ik te horen dat zij daar ook wel in geïnteresseerd waren. Dus heb ik besloten de mogelijkheid te bieden om jezelf te registreren en gebruik te maken van de applicatie.
Dit betekent dus ook dat ik aan de eisen van de gebruikers moet voldoen.

Daarom dit topic. Ik wil dat jullie de applicatie gaan testen en zoveel mogelijk opmerkingen en bugs hier plaatsen.

De applicatie is nog in beta fase, ik heb zelf al een flink todo lijstje in SOTMan staan met wat er nog moet gebeuren. Er zitten ook nog wat bugs in, maar daar zal je niet zo snel last van hebben. Test het liefst met Firefox want IE heeft een paar design bugjes.

Wat er nog in gaat komen:
- De reminders werken nog niet, dit komt er zo snel mogelijk in (e-mail en pop-up).
- Todo's worden dragable om ze netjes in volgorde te zetten.
- Laatst ge-opende project opslaan en weer openen als je terug komt.
- Nette datepicker voor datum velden.
- Wijzigen wachtwoord en e-mail
- Edit van een item moet ook op de overview pagina mogelijk zijn (AJAX).
- Nette url's (mod_rewrite)
- Design aanpakken
- Exporteer functionaliteit naar csv, outlook, txt

Ik heb veel gebruik gemaakt van AJAX omdat je dan makkelijk en snel items kan toevoegen. Helaas wordt de app momenteel hier thuis gehost en is mijn upload niet snel. Dus als de app bij een hoster geplaatst wordt zal het herladen van de todo tree bijvoorbeeld wel een stukje sneller gaan.

Verdere gebruikte technieken zijn PHP, MySQL en Javascript.

Je kan hier registren.

Vertel mij dus wat je van de gebruiksvriendelijkheid vind, wat je graag zou willen zien in deze applicatie, welke bugs er nog in zitten en hoe je de opbouw vind.

Als je de applicatie echt wil gaan gebruiken is dat gewoon mogelijk. Ik hou de database intact. Ik zal er wel veel aan werken, vooral 's avonds dus dan kunnen er weleens foutmeldingen langskomen ;)

Veel test plezier gewenst! :P

http://todo.trafex.nl
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor Cybertinus » zo feb 11, 2007 10:50

Leuk project :). Ik heb mezelf geregistreerd en ik zal efkes gaan bugtesten. Ik zal wel een nieuwe reactie maken met alle bugs die ik heb gevonden :)
"Been There, Done That, GOING BACK!" - Disneyland Parijs.
Cybertinus

Berichtdoor Cybertinus » zo feb 11, 2007 11:05

Dit zijn mijn testresultaten:
Bugs:
  • Als je een categorie of project aanmaakt, dan moet je echt op het plusje klikken om hem toe te voegen, dat kan niet met de enter toets
  • Je kan een todo laten eindigen voordat hij begint ;) (de einddatum kan voor de begindatum liggen).
  • Als je een task edit, dan staan er een notice (Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/webserver/trafex.nl/subdomains/todo.trafex.nl/src/templates/todos_edit.php on line 116) in de datum hokjes bij de reminder. Misschien handig om hier de echte datum van te maken :p (of valt dit in dezelfde categorie als het nog niet afhebben van de reminder?). Dit gebeurd alleen als de reminder active is :)

Idee-en:
  • Aan elke task een subtask kunnen toevoegen. Dus ook aan subtasks. Dan kan je het preciezer maken wat je nog allemaal moet doen.
  • Ook een quick-edit maken, zodat je heel snel bijv. de progress van een task kan updaten, want nu moet je een hele nieuwe pagina laden, dat kan handiger ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)
Cybertinus

Berichtdoor deWit » zo feb 11, 2007 11:39

Bugs:
  • Als je een task edit, staat er <br/> in de datum hokjes bij de reminder.

Idee-en:
  • Maar standaard 1 categorie en project. Als ik nu m'n eerste taak wil toevoegen, en er zijn nog geen categorieën, dan krijg ik de foutmelding dat ik een categorie toe moet voegen. Idem voor project
  • Misschien ook nog een pagina met alle taken, gewoon plat onder elkaar met daarachter de voortgang?
  • Andere gebruiker machtigen om hetzelfde project te werken? Dan is het volgens mij echt een superhandig tooltje...

Voor de rest, ziet er puik uit.
Strik je veter, en breek de tent af!
deWit
TWnet Crew

Berichtdoor Cybertinus » zo feb 11, 2007 14:20

deWit schreef:Bugs:

Heb ik al gemeld :)
Cybertinus schreef:Bugs:
  • Als je een task edit, dan staan er een notice (Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/webserver/trafex.nl/subdomains/todo.trafex.nl/src/templates/todos_edit.php on line 116) in de datum hokjes bij de reminder. Misschien handig om hier de echte datum van te maken :p (of valt dit in dezelfde categorie als het nog niet afhebben van de reminder?). Dit gebeurd alleen als de reminder active is :)

Wel op blijven letten he ;)
Cybertinus

Berichtdoor deWit » zo feb 11, 2007 17:40

Cybertinus schreef:
deWit schreef:...

Heb ik al gemeld :)
Cybertinus schreef:...

Wel op blijven letten he ;)

Oftewel, 4 regels met onzin ;-) Ik heb het gewoon even samengevat in normale-mensen taal ;-)
Strik je veter, en breek de tent af!
deWit
TWnet Crew

Berichtdoor TrafeX » zo feb 11, 2007 23:20

Cybertinus schreef:Dit zijn mijn testresultaten:
Bugs:
  • Als je een categorie of project aanmaakt, dan moet je echt op het plusje klikken om hem toe te voegen, dat kan niet met de enter toets
  • Je kan een todo laten eindigen voordat hij begint ;) (de einddatum kan voor de begindatum liggen).

Idee-en:
  • Aan elke task een subtask kunnen toevoegen. Dus ook aan subtasks. Dan kan je het preciezer maken wat je nog allemaal moet doen.
  • Ook een quick-edit maken, zodat je heel snel bijv. de progress van een task kan updaten, want nu moet je een hele nieuwe pagina laden, dat kan handiger ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

- Bij categorieen en projecten had ik al op m'n lijstje staan om die toe te kunnen voegen dmv enter, dat komt er dus aan ;)
- Die datum check zal ik er idd nog ff ingooien
- Reminder gedeelte werkt idd nog niet en heb ik niet veel meer naar gekeken, dus die bugs kunnen kloppen ;)

- Ik heb expres gekozen voor maximaal 1 sub-todo. Dit om het overzichtelijk te houden, de layout niet te vern**ken, en het systeem logisch te houden. In de back-end zit al de mogelijkheid om een oneindig aantal sub-todo's onder elkaar te hangen. Misschien dat ik daar nog wat moois in de front-end voor kan bedenken dat ik dat kan doorvoeren.
- Quick-edit komt eraan zoals in de TS gemeld is :)

deWit schreef:Bugs:

Idee-en:
  • Maar standaard 1 categorie en project. Als ik nu m'n eerste taak wil toevoegen, en er zijn nog geen categorieën, dan krijg ik de foutmelding dat ik een categorie toe moet voegen. Idem voor project
  • Misschien ook nog een pagina met alle taken, gewoon plat onder elkaar met daarachter de voortgang?
  • Andere gebruiker machtigen om hetzelfde project te werken? Dan is het volgens mij echt een superhandig tooltje...

Voor de rest, ziet er puik uit.

- Bug is bekend.
- Ik weet niet of het wel handig is om standaard een project en categorie toe te voegen. Uiteindelijk zal de gebruiker die toch weer verwijderen of wijzigen. Je krijgt gewoon netjes een melding dat er geen project of categorie is, lijkt mij persoonlijk goed genoeg toch?
- Die pagina met de taken plus details onder elkaar vind ik wel een goed idee. Kan ik mooi koppelen aan de export functie die nog gaat komen.
- Het uitwisselen van todo's en machtigingen geven aan andere gebruikers wil ik mee wachten tot een volgende versie. Eerst wil ik wat ik tot nu toe heb perfect hebben zonder bugs. Maar dat uiteindelijk wil ik dat er idd wel in hebben :)

Bedankt voor jullie ideeen! Ik ga er weer mee aan de slag en hoop binnen 2 weken de officieele eerste versie klaar te hebben. En natuurlijk worden jullie daarvan als eerste op de hoogte gestelt ;)

Als er nog meer mensen ideeen of bugs hebben dan hoor ik het graag! :)
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor TrafeX » za feb 24, 2007 20:02

Een beetje later dan gepland, maar ik heb zojuist het versie nummer verhoogd naar 1.0 RC1.
Tijd dus om de laatste mogelijke bugs eruit te halen ;)

De eerder gemelde bugs zijn eruit. De reminders werken. En ik heb aan de achterkant nog flink zitten sleutelen. Ook heb ik nog een wijziging gemaakt in het opslaan van het wachtwoord, dus moeten jullie helaas opnieuw registreren ;)

De eerder genoemde ideeen zijn doorgevoerd of staan op m'n features lijstje.

R0berto[] is bezig een reminder tooltje te maken in C#. Hierdoor krijg je ook op je desktop een melding als je een reminder hebt ingestelt. Hierover later meer :P

Hieronder een copy/paste van m'n features lijstje:

# Nieuw design
# Bij categories/projecten focus op inputfield en bij enter toevoegen
# Todo's dragable maken
# Datepicker gebruiken voor datum velden
# Bevestingsmail voor registratie
# Exporteren
# Link 'Delete all completed tasks' achter project
# Quick-edit
# Overzichtpagina met tasks & details onder elkaar
# Attachments toevoegen
# Admin toevoegingen
# Icoontje tonen als er een description aanwezig is
# Task stats (totaal taken, completed, enz)
# Setting toevoegen: Bij snooze reminder opnieuw mailen
# Quick add standaard in het midden plaatsen
# Bij toets 'esc' quick add sluiten

Dus testen maar weer!
Features en bugs wil ik horen! :)

En als iemand een betere naam kan verzinnen dan SOTMan hoor ik dat ook graag :P

http://todo.trafex.nl
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor TrafeX » di maart 27, 2007 22:45

Ik geef dit topic ff een kick ;)

Heb even niet meer ontwikkeld maar gebruik SOTMan wel op m'n werk en ik ben er best tevreden over. Maar ik moet snel m'n features lijst gaan afwerken omdat ik sommige dingen toch best mis. ;)
Ik heb er nog enkele bugjes uit kunnen halen maar verder denk ik dat versie 1 nu echt klaar is.
Nu zag ik dat ik sinds deze week in google ben opgenomen en ik heb de eerste 2 amerikaanse leden binnen :P (met de zoekwoorden "simpele online task management" :P)

Aan jullie de vraag of jullie nogmaals eens goed willen testen want ik wil nu sowieso geen bugs meer hebben. En als jullie mijn features lijstje kunnen uitbreiden zou dat ook erg mooi zijn ;)

Ook wil ik wel weten waarom jullie wel of niet SOTMan zouden gebruiken, als je zo'n soort applicatie nodig hebt.

Bedankt voor de moeite alvast!
TrafeX
TWnet Crew

Berichtdoor Rhapsody » wo maart 28, 2007 16:35

Ik gebruik het niet. Heb het niet nodig omdat iets vergelijkbaars al in mijn telefoon zit. :-) En die heb ik vaker bij me dan dat ik beschikking heb tot Internet.
In Metal We Trust
Rhapsody
Koning: gebanned @ TF
Koning: gebanned @ TF

Keer terug naar General Talk