De bedoeling van deze applicatie is dat er op een snelle manier overzichtelijke todo lijstjes gemaakt kunnen worden. Maar het moet ook de functionaliteit bieden om uitgebreide taken toe te voegen.
In eerste instantie wilde ik dit alleen voor mijzelf maken. Maar toen ik andere over dit idee vertelde kreeg ik te horen dat zij daar ook wel in geïnteresseerd waren. Dus heb ik besloten de mogelijkheid te bieden om jezelf te registreren en gebruik te maken van de applicatie.
Dit betekent dus ook dat ik aan de eisen van de gebruikers moet voldoen.
Daarom dit topic. Ik wil dat jullie de applicatie gaan testen en zoveel mogelijk opmerkingen en bugs hier plaatsen.
De applicatie is nog in beta fase, ik heb zelf al een flink todo lijstje in SOTMan staan met wat er nog moet gebeuren. Er zitten ook nog wat bugs in, maar daar zal je niet zo snel last van hebben. Test het liefst met Firefox want IE heeft een paar design bugjes.
Wat er nog in gaat komen:
- De reminders werken nog niet, dit komt er zo snel mogelijk in (e-mail en pop-up).
- Todo's worden dragable om ze netjes in volgorde te zetten.
- Laatst ge-opende project opslaan en weer openen als je terug komt.
- Nette datepicker voor datum velden.
- Wijzigen wachtwoord en e-mail
- Edit van een item moet ook op de overview pagina mogelijk zijn (AJAX).
- Nette url's (mod_rewrite)
- Design aanpakken
- Exporteer functionaliteit naar csv, outlook, txt
Ik heb veel gebruik gemaakt van AJAX omdat je dan makkelijk en snel items kan toevoegen. Helaas wordt de app momenteel hier thuis gehost en is mijn upload niet snel. Dus als de app bij een hoster geplaatst wordt zal het herladen van de todo tree bijvoorbeeld wel een stukje sneller gaan.
Verdere gebruikte technieken zijn PHP, MySQL en Javascript.
Je kan hier registren.
Vertel mij dus wat je van de gebruiksvriendelijkheid vind, wat je graag zou willen zien in deze applicatie, welke bugs er nog in zitten en hoe je de opbouw vind.
Als je de applicatie echt wil gaan gebruiken is dat gewoon mogelijk. Ik hou de database intact. Ik zal er wel veel aan werken, vooral 's avonds dus dan kunnen er weleens foutmeldingen langskomen
Veel test plezier gewenst!
http://todo.trafex.nl

. Ik heb mezelf geregistreerd en ik zal efkes gaan bugtesten. Ik zal wel een nieuwe reactie maken met alle bugs die ik heb gevonden