Hoe houd je je data gesynchroniseerd?

Hier kan je over van alles praten wat niet thuispast in onderstaande topics!

Hoe houd je je data gesynchroniseerd?

Berichtdoor deWit » do maart 29, 2007 16:53

Je kent het wel. Je hebt een desktop thuis, een laptop voor onderweg, een losse externe hardeschijf, een USB stick enz.

Het probleem wat ik zelf begin te merken, is dat ik documenten altijd op de plek heb staan waar ik zelf niet ben. Met de laptop is het nog wel te doen, die kan ik thuis immers in m'n netwerk hangen, laten synchroniseren middels windows, en dan hopen dat het werkt. USB stick is al lastiger, ik heb daar nog niet echt een goed programma voor gevonden.

De vraag; hoe zorg jij ervoor dat je het nog weet? Waar laat je welke data, en hoe pak je het aan dat je onderweg/opschool/plekken zonder internet altijd de meest recente versie van een bestand bij je hebt?
Strik je veter, en breek de tent af!
deWit
TWnet Crew

Berichtdoor AtleX » do maart 29, 2007 17:54

Met Microsoft Synctoy zorg ik ervoor dat al mijn documenten zowel op mijn laptop als mijn PC staan. En als ik dan mijn laptop niet bij me heb kan ik gewoon nergens bij. :P
AtleX

Berichtdoor R0berto[] » do maart 29, 2007 22:56

ik werk qua documenten altijd op USB-stick. Met een goede ordening in mappen enzo.

En die USB-stick wordt handmatig gebackupped op de pc. het is dus niet zo dat ik - zoals sommigen wel doen - de ene keer op usb werk en dan op de pc, zodat het in de war raakt. Mocht ik mijn usb-stick niet bij me hebben, dan gaat het via gmail (of GDocs) online, zodat ik er overal bij kan, en dan gaat het zsm op USB.
R0berto[]
TWnet Crew

Keer terug naar General Talk