Digitaal drukken, resolutie en type?

Vragen over Photoshop of een ander grafisch programma? Stel ze hier.

Digitaal drukken, resolutie en type?

Berichtdoor Piles » wo nov 22, 2006 20:36

Ik moet met Photoshop iets maken wat digitaal gedrukt gaat worden. Weten jullie toevallig in welke resolutie dit aangeleverd moet worden, en of dat in een bepaald type gaat?
Piles

Berichtdoor AtleX » wo nov 22, 2006 20:39

Resolutie gewoon zo groot mogelijk (downsampeling is makkelijker dan upscaling) en dan met een CMYK-kleurenpallet? Ik heb er niet zo veel verstand maar dit lijkt me het meest logische. Neem anders eens contact op met de drukker, hij zal je vast prima kunnen vertellen hoe hij het hebben wil. :)
AtleX

Berichtdoor deWit » wo nov 22, 2006 20:47

Wat dat betreft niets aannemen. Drukkers en grafici zijn een geval apart in de ICT. Wat de ene graag heeft, wil de andere niet. Neem even contact op met de desbetreffende drukker hoe die het wil. Zo wil de drukker waar ik zaken mee doe een RGB-pallet. Maar een CMYK-pallet was ook goed.... Liefst had ie 't aangeleverd in een *.eps bestand, en dan ook nog met een afloop van een 1 cm. Kwa resolutie is het eigenlijk wat Atlex zegt, zo groot mogelijk. En een *.eps is toch schaalbaar.

Beter; gewoon even bellen/mailen.

note: deWit is absoluut geen graficus, maar is door schade en schande wijs geworden ;-)
Strik je veter, en breek de tent af!
deWit
TWnet Crew

Berichtdoor Piles » wo nov 22, 2006 21:28

Ik vermoedde al zoiets (C)

Maar ik wilde vanavond beginnen, maar dan ga ik eerst ff mailen. Bedankt iig ;)
Piles

Berichtdoor Piles » di nov 28, 2006 17:01

Nog ff een vraagje over het ontwerp: het word een A3-vel met 30 kaartjes, 6 x 5.
Maar om deze uit te snijden moeten ze natuurlijk netjes op een raster staan. Kun je moet Photoshop zorgen dat het allemaal goed komt te staan?

Ik kreeg van de drukker trouwens dit mailtje:
Aanlevering foto's: minimaal 100 DPI op eindformaat en CMYK-bestanden.
Graag zelf op stand zetten, met een overlap van minimaal 2 mm aan alle zijden als het aflopende kaartjes zijn.
Als je uitgaat van een A3-vel dan kun je tot de rand het bestand opmaken.
Omdat je tussenruimte tussen de kaartjes hebt gaan wij uit van 22 snedes, 4 rondom en 18 tussensnedes.

Wat bedoelen ze met aflopende kaartjes? En wat is "op stand zetten"? Kunnen jullie hier iets over vertellen, of moet ik weer mailen :P
Piles

Keer terug naar Designing