TV Kapot door gebreken aan stroomnet?

Hier kan je vragen stellen over elektronica, of jouw eigen casemod plaatsen.

TV Kapot door gebreken aan stroomnet?

Berichtdoor jeroenerne » ma nov 20, 2006 19:19

Hoi,

Ik had een vraag. Sinds een jaar woon ik in een tijdelijke woning in Almere. Dit “tijdelijk” betekent dat deze woningen er maar 5 jaar staan en er minimaal is geïnvesteerd in de woning en het stroomnetwerk binnen de woning.

Sinds een week heb ik een tweedehands TV (10 jaar oud). Toen ik gisteren mijn laptop aansloot op het stroomnet verschoot de TV ineen keer in groen beeld. Nu is hij dus kapot.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en zou dit met een nieuwe TV nog een keer kunnen gebeuren?

Alvast bedankt,
Groet,
Jeroen
jeroenerne

Berichtdoor AtleX » ma nov 20, 2006 19:24

Als het echt tegelijkertijd is gebeurt lijkt het me toeval, er zou op z'n hoogst een spanningsdipje kunnen optreden als je meer apparatuur aansluit maar het lijkt me sterk dat een 10 jaar oude TV daar niet tegen kan. :) Iets wat vaak bij CRT monitoren helpt is de stroom eraf halen en 'm dan ontladen door een paar keer aan te zetten, dan de stekker er weer in en hopen dat het weer werkt.
AtleX

Berichtdoor deWit » ma nov 20, 2006 19:27

Wellicht door de EM straling van de laptop net het laatste stukje van je beeldbuis gesloopt. Al lijkt me dat wel heel erg onwaarschijnlijk...
Strik je veter, en breek de tent af!
deWit
TWnet Crew

Keer terug naar Elektronica & Casemodding